Anchor text, τι είναι και πόσο σημαντικό θεωρείται - Header - Άγκυρα σε βυθό

Anchor text, τι είναι και πόσο σημαντικό θεωρείται

Τι είναι το Anchor Text;

Το Anchor Text είναι το κείμενο το οποίο περιγράφει το περιεχόμενο ενός συνδέσμου.

Θα το συναντήσετε σχεδόν παντού ως υπογραμμισμένο κείμενο χρώματος μπλε, αν και μπορεί παραλλαχτεί με διάφορες μορφές, ο βασικός κανόνας είναι να ξεχωρίζει. Για να το κατανοήσετε καλύτερα ας δώσουμε ένα παράδειγμα:

Το https://www.aioweb.gr/kataskevi-istoselidon/ είναι ένας σύνδεσμος που αν τον πατήσουμε θα μας οδηγήσει στη σελίδα “Κατασκευή Ιστοσελίδων”.

Ωστόσο, το Κατασκευή Ιστοσελίδων είναι ο ίδιος σύνδεσμος όπως παραπάνω (και οι δύο οδηγούν στον ίδιο προορισμό) με τη φράση “Κατασκευή Ιστοσελίδων” ως anchor text.

Anchor text, τι είναι και πόσο σημαντικό θεωρείται - Google Πιγκουίνος & Google Πάντα

Έχει σημασία η χρήση του Anchor Text;

Η χρήση του θα έχει πάντα “σημασία”, αρκεί να έχουν σημασία και τα backlinks. Πριν από την ενημέρωση του Penguin το 2012, ήταν ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να κατανοήσει και να κατατάξει η Google οποιαδήποτε ιστοσελίδα.

Τώρα, είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους με τον οποίο η Google μπορεί να τιμωρήσει τις ανεπιθύμητες ιστοσελίδες και την υπερβολική βελτιστοποίηση.

Τότε θα ρωτήσετε “Μήπως δεν έχει νόημα πλέον η χρήση του;”

Εμείς θα απαντήσουμε “Το τελείως αντίθετο, είναι ακόμα ποιο δυνατό από πριν, αρκεί να το χρησιμοποιείτε με τον βέλτιστο τρόπο που θα σας αναφέρουμε στην συνέχεια αυτού του άρθρου”.

Η ιστορία πίσω από το anchor text.

Το anchor text πριν την ενημέρωση Penguin

Πριν από την πρώτη ενημέρωση του Penguin, θα μπορούσατε να πληρώσετε εκατοντάδες ευρώ, αγοράζοντας backlinks βελτιστοποιημένα ως και 100%, η Google θα σας έδινε υψηλή κατάταξη στα αποτελέσματα των αναζητήσεων για την λέξη κλειδί σας.

Ήταν σαν να κλέβεις καραμέλες από ένα μωρό, γι’ αυτό η Google έπρεπε να πάρει την απόφαση να κάνει μια μεγάλη αλλαγή. Αυτή η αλλαγή ήταν η ενημέρωση του Penguin.

Το anchor text μετά την ενημέρωση του Penguin.

Η πρώτη ενημέρωση του Penguin το 2012 άλλαξε τελείως το παιχνίδι του link building για πάντα.

Το Penguin στόχευσε οποιονδήποτε ιστοσελίδα έκανε χρήση χαμηλής ποιότητας συνδέσμων, αυτόματων ή μη αυτόματων και γενικότερα ανεπιθύμητων συνδέσμων με στόχο να “κοροϊδέψει” τις μηχανές αναζήτησης.

Πώς όμως ήταν δυνατό να καθοριστεί εάν μια ιστοσελίδα κάνει χρήση τεχνητών ή ανεπιθύμητών συνδέσμων για να πετύχει υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης;

Anchor text, τι είναι και πόσο σημαντικό θεωρείται - Πιγκουίνος Google

Η απάντηση είναι απλή, anchor text. “Πως όμως;” θα ρωτήσετε. Μια ιστοσελίδα δεν μπορεί να έχει 100% των backlinks της, με anchor text π.χ. “δωρεάν προώθηση ιστοσελίδων”, δεν είναι ούτε λογικό, ούτε φυσικό.

Θα πρέπει να καταλάβετε πώς το Penguin κάνει ανάλυση και πώς καθορίζει εάν μια ιστοσελίδα πρέπει να τιμωρηθεί ή όχι. Δεν είναι περίπλοκο, αλλά είναι ΚΡΙΣΙΜΟ να το καταλάβετε, έτσι ώστε η ιστοσελίδα σας να μην τιμωρηθεί.

Ας εξετάσουμε ακριβώς πως λειτουργεί το Penguin:

Σε αυτό το σημείο γίνετε ο πραγματικός έλεγχος.

Ο αλγόριθμος αναλύει το προφίλ των συνδέσμων σας και το συγκρίνει με τις λέξεις κλειδιά τις ιστοσελίδας σας.

Εάν το περιεχόμενό σας στη σελίδα είναι βελτιστοποιημένο για τη φράση κλειδί π.χ. “δωρεάν προώθηση ιστοσελίδων” και το 100% των anchor σας είναι “δωρεάν προώθηση ιστοσελίδων”, τότε “συγχαρητήρια” μόλις λάβατε την πρώτη σας ποινή.

Αυτό συμβαίνει επειδή πλέον είναι πολύ εύκολο για τον αλγόριθμο της Google να διαπιστώσει ότι:

Ακριβής αντιστοίχιση anchor text + πλούσια βελτιστοποίηση σε λέξεις κλειδιά = Ποινή Penguin

Πώς μπορείτε λοιπόν να αποφύγετε την ποινή;

Πρέπει να καταλάβετε ΠΩΣ, ΠΟΥ και ΠΟΤΕ μπορείτε να χρησιμοποιείτε anchor text πλούσια σε λέξεις κλειδιά.

10 διαφορετικοί τύποι anchor.

Για να δημιουργήσετε ένα “φυσικό” προφίλ συνδέσμων, πρέπει να κατανοήσετε όλους τους διαφορετικούς τύπους anchor text που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε.

Επώνυμα anchor text (Branded Anchors)

Τα επώνυμα anchor είναι οποιαδήποτε anchor χρησιμοποιούν το εμπορικό σας σήμα ή την επωνυμία σας.

Για παράδειγμα: “Επιλέξτε την AiO Web για την προώθηση της ιστοσελίδας σας.”

Τα επώνυμα anchor text (branded anchor text) αποτελούν τον ασφαλέστερο τύπο anchor, αν έχετε ένα domain name με την ίδια επωνυμία.

Προσοχή όμως αν έχετε domain name με λέξη κλειδί, δεν είναι πολύ ασφαλές και θέλει προσοχή η χρήση του, θα το αναλύσουμε παρακάτω στο άρθρο αυτό.

Γενικά anchor text (Generic Anchors)

Τα γενικά anchor είναι συνήθως – αν και όχι πάντα – παροτρύνσεις για ενέργειες (call to action) όπως:

Για παράδειγμα: “Διαβάστε εδώ αν ψάχνετε για πληροφορίες SEO.” Το ”Διαβάστε εδώ” είναι το γενικό anchor text.

Γυμνά anchor text (Naked Anchors)

Κάθε σύνδεσμος που χρησιμοποιεί μια διεύθυνση URL θεωρείται “γυμνό” anchor.

Παραδείγματα:

Anchor text, τι είναι και πόσο σημαντικό θεωρείται - Τύποι Anchor

Άδεια anchor text (Empty Anchors)

Αυτό είναι ένα μικρό “κόλπο” που “πιάστηκαν” να χρησιμοποιούν μεγάλες και επώνυμες εταιρείες.

Αν το σκεφτούμε καλύτερα είτε σκόπιμα, είτε όχι, είναι καλή ιδέα.

Εάν κάνετε κάποια ανάλυση των anchor text σε ιστοσελίδες μεγάλων και επωνύμων εταιρειών θα ανακαλύψετε “notext” anchor, και πραγματικά είναι ο καλύτερος τρόπος για να κάνετε το προφίλ των συνδέσμων σας πιο φυσικό, με απλά λόγια να το διαφοροποιήσετε.

Ο ευκολότερος τρόπος για να φτιάξετε anchor χωρίς text (ναι ξέρουμε ακούγετε περίεργο) είναι μέσω των εικόνων σας, απλός “ξεχάστε” να συμπεριλάβετε χαρακτηριστικό “ALT” σε κάποιες εικόνες.

Anchor text σε εικόνες (Image Anchors)

Είναι σίγουρο ότι σε κάθε άρθρο που γράφετε, συμπεριλαμβάνετε κάποιες εικόνες για να το κάνετε αισθητικά πιο ελκυστικό και ποιο εύκολο στη ανάγνωση, καλά κάνετε, είναι ο καλύτερος τρόπος να διαφοροποιήσετε το προφίλ των συνδέσμων σας.

Η Google χρησιμοποιεί το χαρακτηριστικό “ALT” ως anchor text σε μια εικόνα, αν το αφήσετε αυτό κενό, θα έχετε ένα “noText” anchor (ναι ξέρουμε ακούγετε περίεργο) όπως προαναφέραμε.

Επώνυμα anchor text (Branded Anchors) + Λέξεις κλειδιά (Keywords)

Άλλος ένας πολύ καλός τρόπος για να παραμείνετε “ασφαλείς” και να δημιουργήσετε ένα διαφορετικό και ποιο φυσικό προφίλ συνδέσμων.

Για παράδειγμα: Χρησιμοποιούμε το “Aio Web” ως εμπορικό σήμα και τη λέξη κλειδί “κατασκευή ιστοσελίδων”.

Το anchor σας θα μοιάζει με αυτό:

Συνδυάζετε απλώς τη λέξη κλειδί σας με το εμπορικό σήμα σας.

Σημασιολογικά Anchor text (LSI Anchors)

Το “LSI” είναι ακρωνύμιο για το “Latent Semantic Indexing”. Στην πραγματικότητα σημαίνει παραλλαγές της κύριας λέξης κλειδιού σας. Έτσι, εάν στοχεύετε στη λέξη κλειδί “Προώθηση ιστοσελίδων”, τότε μερικές λέξεις κλειδιά LSI είναι:

Η εύρεση λέξεων κλειδιών LSI είναι εξαιρετικά εύκολη.

Μπορείτε εύκολα να χρησιμοποιήσετε τις προτεινόμενες επιλογές της Google στη γραμμή αναζήτησης, “Αναζητήσεις σχετικές με ___” στο κάτω μέρος των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Σχετικές αναζητήσεις:

Anchor text, τι είναι και πόσο σημαντικό θεωρείται - Αναζητήσεις
Είτε, τις προτάσεις της Google κατά την ώρα που πληκτρολογείτε τους όρους αναζήτησης σας.
Προτεινόμενες επιλογές Google:
Anchor text, τι είναι και πόσο σημαντικό θεωρείται - Αναζήτηση λέξεων κλειδιών
Είτε, τo πολύ καλό εργαλείο της Google, το Google AdWords.
Google AdWords:
Anchor text, τι είναι και πόσο σημαντικό θεωρείται - Πίνακας

Anchor text μερικής αντιστοίχισης (Partial Match Anchors)

Τα anchor μερικής αντιστοίχισης είναι πολύ παρόμοια με τα LSI. Η μεγάλη διαφορά τους είναι ότι δημιουργείτε τις παραλλαγές μόνοι σας, αντί τις χρήσης εργαλείων όπως αυτά που αναφέραμε παραπάνω.

Ακολουθούν μερικά παραδείγματα για τη λέξη κλειδί “Προώθηση ιστοσελίδων”:

Χρησιμοποιήστε anchor text μερικής αντιστοίχισης αρκετά συχνά επειδή είναι ένας πολύ ευέλικτος και φυσικός τρόπος σύνδεσης μεταξύ ιστοσελίδων.

Anchor text προτάσεων (Long Anchors)

Τα anchor προτάσεων είναι πραγματικά μια επέκταση των anchor text μερικής αντιστοίχισης εκτός από το ότι είναι λίγο μακρύτερα.

Ακολουθούν μερικά παραδείγματα με το “Προώθηση ιστοσελίδων”:

Anchor text ακριβούς αντιστοίχισης (Exact Match Anchors)

Τα anchor ακριβούς αντιστοίχισης είναι ο βασιλιάς όλων των anchor text.

Έχουν τη δύναμη να αυξήσουν την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης, αλλά έχουν και τη δύναμη να σας δώσουν ποινή. Τα anchor ακριβούς αντιστοίχισης είναι η ακριβής αντιστοίχιση οποιασδήποτε λέξης κλειδιού με τον σύνδεσμο προορισμού.

Για Παράδειγμα: αν “Κατασκευή ιστοσελίδων” είναι η λέξη κλειδί, τότε το anchor ακριβούς αντιστοίχισης θα ήταν “Κατασκευή ιστοσελίδων” δηλαδή Κατασκευή ιστοσελίδων

Σχετικότητα χωρίς anchor text ακριβούς αντιστοίχισης.

Δεδομένου ότι δεν θα χρησιμοποιήσετε πολλά anchor με λέξεις κλειδιά, θα χρειαστείτε έναν τρόπο να δημιουργήσετε σχετικότητα για τους συνδέσμους σας.

Να Θυμάστε:
Ακολουθούν μερικά παραδείγματα:

Παράδειγμα # 1: Γενικό anchor (Generic Anchor)

Λέξη κλειδί: “κατασκευή ιστοσελίδων”.
Anchor text: “δείτε εδώ”.

“Αν ψάχνετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την κατασκευή ιστοσελίδων δείτε εδώ.”

Παράδειγμα # 2: Επώνυμο anchor (Branded Anchor)

Λέξη κλειδί: “κατασκευή ιστοσελίδων”
Anchor text: “AiO Web”

“H κατασκευή ιστοσελίδων είναι μια σύνθετη και αρκετά δύσκολη εργασία η οποία χρειάζεται χρόνο για να αποδώσει σε μέγιστο βαθμό τα αναμενόμενα, διαβάστε περισσότερα σε αυτό το άρθρο από την AiO Web”.

Παράδειγμα # 3: Γυμνό anchor (Naked Anchor)

Λέξη κλειδί: “κατασκευή ιστοσελίδων”
Anchor text: “https://www.aioweb.gr/kataskevi-istoselidon/”

“Για περισσότερες πληροφορίες σε βάθος σχετικά με την κατασκευή ιστοσελίδων σας συστήνουμε να διαβάσετε αυτό το άρθρο: https://www.aioweb.gr/kataskevi-istoselidon/“.

Να Θυμάστε:

Να “περιβάλλετε” τους συνδέσμους σας με σχετικό περιεχόμενο για να αυξήσετε τη επίδρασή τους.

H Google είναι πλήρως ικανή να κατανοήσει τη συνάφεια ενός συνδέσμου χωρίς να χρειάζεται να την “μπουκώσετε” με εκατοντάδες anchor ακριβούς αντιστοίχισης.

Ποσοστά χρήσης anchor text.

Τώρα που έχετε κατανοήσει το σύνολο των διαφορετικών anchor που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, θα δούμε τι ποσοστά anchor text θα κρατήσουν ασφαλή την ιστοσελίδα σας σε κάθε ενημέρωση του Google Penguin.

Τα παρακάτω ποσοστά είναι σχετικά, σε κάποιους θα δουλέψουν 100% σε κάποιους άλλους όχι.

Σε κάθε περίπτωση κάντε τις δικές σας μικρές δοκιμές για να βρείτε τον δικό σας συνδυασμό anchor text που λειτουργεί καλύτερα για την ιστοσελίδα σας.

Επώνυμα anchor (Branded Anchors) : 65%
Ένα είναι σίγουρο, η Google θέλει να δημιουργήσετε ένα εμπορικό σήμα γνωστό σε όλους, αλλά αυτό δεν γίνετε “εν μια νυκτί ” σε μια νύχτα δηλαδή, χρειάζεται χρόνο, χρόνο και φυσικά χρόνο για να γίνει.,
Γυμνά anchor (Naked Anchors) : 20%

Όπως διαβάσατε παραπάνω, τα γυμνά anchor είναι ένας πολύ ασφαλής και φυσικός τρόπος να δημιουργήσετε συνδέσμους. Μην φοβάστε να τα χρησιμοποιήσετε, είναι ο ποιο φυσικός τρόπος συνδέσμων και συστήνετε ανεπιφύλακτα.

Γενικά anchor (Generic Anchors) : 5%

Τα γενικά anchor text διατηρούν το προφίλ συνδέσμων σας “φυσικό” και αποτελούν αναγκαιότητα. Προσπαθήστε να μην χρησιμοποιήσετε το “κάντε κλικ εδώ” για κάθε ένα από αυτά. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σχεδόν οποιαδήποτε λέξη που δεν σχετίζεται με τη λέξη κλειδί σας και θα θεωρηθεί γενική.

Σημασιολογικά anchor (LSI Anchors), anchor μερικής αντιστοίχισης (Partial Match Anchors) : 5% – 9%

Λοιπόν, μετά τα branded, naked και generic anchor, σας μένει 9% περιθώριο για πλούσια σε λέξεις κλειδιά anchor text. Η πλειοψηφία του τελευταίου 9% των anchor θα πρέπει να είναι παραλλαγές της κύριας λέξης κλειδιού σας.

Anchor ακριβούς αντιστοίχισης (Exact Match Anchors) : 0,5% – 1%

Χρησιμοποιήστε τα exact match anchor ακριβούς αντιστοίχισης ως τελευταία επιλογή και όχι σαν πρώτη, να θυμάστε ότι όσο λιγότερο τα χρησιμοποιείτε τόσο ποιο ισχυρά μπορεί να γίνουν.

Επίσης, να θυμάστε ότι η αντιστοίχιση ενός ποσοστού μεγαλύτερου του 1% στην συγκεκριμένη κατηγορία είναι μια πολύ, πολύ, πολύ επικίνδυνη και κακή ιδέα.

Ας εξηγήσουμε λίγο γιατί συμβαίνει αυτό.

Ας υποθέσουμε ότι παίρνουμε ποσοστό αντιστοίχισης 5% στα anchor ακριβούς αντιστοίχισης (Exact Match Anchors) που μερικοί SEO γκουρού συστήνουν και ας κάνουμε λίγο μαθηματικά:

Ιστοσελίδα Α: 100 backlinks = 5 anchor ακριβούς αντιστοίχισης (Exact Match Anchors).
Αυτό είναι λογικό και γενικά δεν θέτει σε κίνδυνο την ιστοσελίδα σας.

Ιστοσελίδα Β: 1.000 backlinks = 50 anchor ακριβούς αντιστοίχισης (Exact Match Anchors).
Η πιθανότητα 50 διαφορετικών ιστοσελίδων να συνδέονται με την ιστοσελίδα σας με το ίδιο ακριβός anchor text είναι μάλλον απίθανο.

Ιστοσελίδα Γ: 10.000 backlinks = 500 anchor ακριβούς αντιστοίχισης (Exact Match Anchors).
Προφανώς, αυτό δεν είναι λογικό και η ιστοσελίδα σας σίγουρα θα ποινικοποιηθεί από το Google Penguin.

Τώρα βλέπετε γιατί η αντιστοίχιση ενός ποσοστού σε anchor text ακριβούς αντιστοίχισης είναι κακή ιδέα.

Ένας πραγματικά καλός και αποτελεσματικός τρόπος για να δημιουργήσετε ένα “δυνατό” προφίλ συνδέσμων, είναι η κυκλική χρήση τους.

Κυκλική χρήση anchor text: Καλύτερο αποτέλεσμα με λιγότερα backlinks.

Η κυκλική χρήση λειτουργεί ως εξής:

Βήμα 1: Δημιουργήστε ένα anchor text ακριβούς αντιστοίχισης στην σελίδα σας.

Βήμα 2: Δημιουργήστε anchor text των άλλων παραλλαγών (Naked, Generic, Lsi, NoText, Long) στην σελίδα σας.

Βήμα 3: Ξανά δημιουργήστε anchor των άλλων παραλλαγών (Naked, Generic, Lsi, NoText, Long) στην σελίδα σας.

Βήμα 4: Παρακολουθήστε τις βαθμολογίες σας και παρακολουθήστε την πρόοδο σας.

Βήμα 5: Επαναλάβετε από την αρχή.

Anchor text, τι είναι και πόσο σημαντικό θεωρείται - Κυκλικό σύστημα Anchor

Αν ακολουθήσετε την παραπάνω διαδικασία σωστά, και το περιεχόμενό σας είναι ισχυρό, τότε πιθανότατα δεν θα χρειαστείτε πολλά anchor text ακριβούς αντιστοίχισης.

Η κυκλική χρήση του anchor text έχει σκοπό να σας βοηθήσει να “εξαπλώσετε” ομαλά τα anchor text σας μακροπρόθεσμα και αυτό να φαίνεται ομαλό και φυσικό ως διαδικασία.

Social Rating
5.0
Based on 93 reviews
Google Rating
5.0
Based on 85 reviews
Facebook Rating
5.0
Based on 8 reviews
ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
StumbleUpon