Μέχρι στιγμής έχετε συγκεντρώσει μια αρκετά μεγάλη λίστα με πιθανές λέξεις ή φράσεις κλειδιά.
Πιστεύετε επίσης, ότι οι χρήστες που θα επισκεφθούν την ιστοσελίδα σας βάση των συγκεκριμένων λέξεων ή φράσεων κλειδιών θα ικανοποιηθούν σίγουρα από το περιεχόμενο που έχετε αναρτήσει στην ιστοσελίδα σας.
Και τώρα; Πώς θα προχωρήσετε; Ποιο είναι το επόμενο βήμα;
Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να αρχίσετε να επιλέγετε τις καλύτερες λέξεις ή φράσεις κλειδιά από την αρκετά μεγάλη λίστα με πιθανές λέξεις και φράσεις κλειδιά που έχετε συλλέξει και θα μετατρέψετε αυτή τη μεγάλη και μπερδεμένη λίστα σε ένα οργανωμένο σύνολο.
Θα μάθετε πώς μπορείτε να επιλέξετε λέξεις και φράσεις κλειδιά και να τις ταξινομήσετε με βάση την σπουδαιότητά τους. Στη συνέχεια, έχοντας ξεκάθαρα άποψη για τα θέματα, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που θέλετε να προωθήσετε, θα προσδιορίσετε τις καλύτερες κύριες και υποστηρικτικές λέξεις και φράσεις κλειδιά, ώστε να καθορίσετε τη σχετικότητα τους και να πετύχετε καλύτερη βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης (SEO).
Οργανώστε τις λέξεις και τις φράσεις κλειδιά σε κατηγορίες.
Επιλέξτε τις καλύτερες λέξεις ή φράσεις κλειδιά που αντικατοπτρίζουν τις κύριες κατηγορίες περιεχομένου σας, και στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε τις για να οργανώσετε την ιστοσελίδας σας.
Για παράδειγμα, η ιστοσελίδα της AiO Web αφορά την κατασκευή ιστοσελίδων, την προώθηση ιστοσελίδων και την φιλοξενία ιστοσελίδων, αλλά μέσα σε κάθε ευρεία κατηγορία υπάρχουν υποκατηγορίες για διάφορα άλλα θέματα που συνδέονται άμεσα με την εκάστοτε κεντρική κατηγορία.
Οι κατηγορίες του περιεχομένου σας “περιγράφουν” και “αναφέρουν” τι αφορά η ιστοσελίδα σας, τόσο στους επισκέπτες σας όσο και στις μηχανές αναζήτησης.
Οι τρέχουσες κατηγορίες της ιστοσελίδας σας ενδέχεται να είναι ο καλύτερος τρόπος για να οργανωθεί το περιεχόμενο σας. Μια ιστοσελίδα σχετική με σκύλους, για παράδειγμα, θα μπορούσε να οργανωθεί κατά κατηγορία, φυλή, μέγεθος ή κάτι άλλο σχετικό.
Με βάση τους στόχους και το περιεχόμενο της σελίδας σας, πραγματοποιήστε μια επιβεβαιωτική έρευνα λέξεων και φράσεων κλειδιών των κορυφαίων ανταγωνιστών σας και αναλύστε την δομή τους για να πάρετε την τελική σας απόφαση.
Στο υπολογιστικό φύλλο που έχετε με τις λέξεις και φράσεις κλειδιά, ξεκινήστε να μετακινείτε γραμμές προς τα πάνω και προς τα κάτω για να ομαδοποιήσετε τις εγγραφές σας σε μικρές και μεγαλύτερες κατηγορίες.
Μπορείτε επίσης να διαχωρίσετε τις κατηγορίες σας σε διαφορετικές καρτέλες, αν αυτό σας είναι πιο εύκολο. Στη συνέχεια, ξεκινήστε να ταξινομείτε τις λέξεις και τις φράσεις κλειδιά με φθίνουσα σειρά κατά σειρά σπουδαιότητας και συχνότητας αναζήτησης.
Κατανοήστε τη διαφορά μεταξύ λέξεων κλειδιών και φράσεων κλειδιών.
Η λίστα σας πιθανότατα περιέχει σύντομες φράσεις αλλά και μεγαλύτερες φράσεις, και έτσι πρέπει να είναι, ας εξηγήσουμε το γιατί:
Λέξεις κλειδιά: Οι λέξεις κλειδιά (ονομάζονται επίσης “ευρείς όροι” ή “όροι βάσης”) είναι συντομότεροι, γενικοί όροι που έχουν υψηλό όγκο αναζήτησης αλλά χαμηλή μετατροπή.
Για παράδειγμα, μια μάνδρα αυτοκινήτων πρέπει να κάνει χρήση του όρου “Toyota” ή ακόμα καλύτερα “Toyota Auris”.
Αυτές οι λέξεις κλειδιά αναζητούνται πολύ, αλλά η κίνηση που παράγουν ενδέχεται να μην είναι στοχευμένη.
Οι μηχανές αναζήτησης μπορεί να μην κατανοούν σαφώς την πρόθεση του χρήστη και συνεπώς να παρέχουν ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών τύπων αποτελεσμάτων.
Αυτές οι ευρείες λέξεις κλειδιά μπορεί να φέρουν επισκεψιμότητα, αλλά είναι δύσκολο να ταξινομηθούν και να φέρουν μετατροπή.
Φράσεις Κλειδιά: Οι φράσεις κλειδιά είναι αρκετά πιο συγκεκριμένα ερωτήματα, συνήθως τρεις ή περισσότερες λέξεις.
Οι φράσεις κλειδιά έχουν χαμηλότερο όγκο αναζήτησης, αλλά γενικά παράγουν πιο στοχοθετημένα αποτελέσματα, επειδή οι μηχανές αναζήτησης γνωρίζουν την πρόθεση του χρήστη.
Για παράδειγμα, ερωτήματα όπως “Ανταλλαγή Toyota Auris Αθήνα” ή “Πώληση Toyota Auris Αθήνα” θα μπορούσε να φέρει καλά στοχοθετημένα αποτελέσματα σε αυτή την μάνδρα αυτοκινήτων και φυσικά και την πολυπόθητη μετατροπή.
Σε αυτή την περίπτωση οι μηχανές αναζήτησης κατανοούν σαφώς την πρόθεση του χρήστη και συνεπώς παρέχουν ένα πιο συγκεντρωποιημένο σύνολο αποτελεσμάτων.
Η διαφορά μεταξύ λέξεων κλειδιών και φράσεων κλειδιών είναι εύκολο να κατανοηθεί παρατηρώντας το παρακάτω γράφημα. Ο όγκος των αναζητήσεων για κάθε λέξη κλειδί είναι υψηλός (εμφανίζεται με κόκκινο χρώμα) σε σύγκριση με κάθε φράση κλειδί (εμφανίζεται με μπλε χρώμα), η πιθανότητα μετατροπής όμως, είναι αντιστρόφως ανάλογη με τον όγκο αναζητήσεων.
Συνδυάζοντας λέξεις και φράσεις κλειδιά, επεκτείνοντας την σχετικότητα.
Η λίστα σας πιθανότατα περιέχει σύντομες φράσεις κλειδιά αλλά και μεγαλύτερες φράσεις κλειδιά, και έτσι πρέπει να είναι, ας εξηγήσουμε το γιατί:
Πριν μερικά χρόνια μια ιστοσελίδα που αδίστακτα επαναλάμβανε μια φράση κλειδί, ξανά και ξανά (μέθοδος γνωστή ως “keyword stuffing”) θα μπορούσε να ξεγελάσει τις μηχανές αναζήτησης και να πάρει υψηλή θέση κατάταξης, όμως όχι πλέον, όπως όλα τα “εύκολα κόλπα” κάποια στιγμή φτάνουν στο τέλος τους έτσι και αυτό πλέον δεν ισχύει, για την ακρίβεια θεωρείτε αρκετά επικίνδυνο από πολλούς SEO specialists.
Αυτές οι μέρες έχουν περάσει προ πολλού, ιδιαίτερα με την έλευση της σημασιολογικής αναζήτησης. Ο πλήρης ανασχεδιασμός του αλγόριθμου Hummingbird της Google που ξεκίνησε τη δράση του το 2013, έθεσε νέα πρότυπα στον τρόπο της σημασιολογικής αναζήτησης και έκανε το Bing και άλλες μηχανές αναζήτησης να ακολουθήσουν.
Η σημασιολογική αναζήτηση έχει ως στόχο την καλύτερη κατανόηση της πρόθεσης του χρήστη μέσω του ερωτήματος που αυτός θέτει στην μηχανή αναζήτησης όπως και την πλήρη κατανόηση του περιεχομένου της ιστοσελίδας, προκειμένου να δοθεί μια πιο λεπτομερειακή και σωστή απάντηση.
Οι επιπτώσεις της σημασιολογικής αναζήτησης στις λέξεις κλειδιά.
Οι λέξεις κλειδιά είναι ακόμα σημαντικός παράγοντας για υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης, αλλά ακόμη πιο σημαντικό σε έναν σημασιολογικό κόσμο αναζήτησης, είναι το πλαίσιο για να υποστηρίξει αυτές τις λέξεις κλειδιά.
Ας παραθέσουμε ένα παράδειγμα:
Μια ιστοσελίδα σχετική με σκύλους, δεν θα είναι σε θέση να πετύχει υψηλή θέση κατάταξης για τον όρο αναζήτησης “Ανταλλαγή Toyota Auris Αθήνα”, ακόμη και αν δημιουργήσει μια ή δύο σελίδες 3.000 λέξεων – ή ότι άλλο τρόπο και να χρησιμοποιήση -, γιατί η ιστοσελίδα στο σύνολό της δεν έχει σχέση με αυτό το θέμα (αυτοκίνητα), αλλά με σκύλους.
Η υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης είναι κάτι περισσότερο από την επιλογή των σωστών λέξεων κλειδιών (υπάρχουν φυσικά και οι εξαιρέσεις με ακριβείς αντιστοιχίες ασυνήθιστων ερωτημάτων φράσεων κλειδιών), είναι επίσης σχετική με το ποια αποτελέσματα έχουν την πιο λεπτομερή και καλά υποστηριζόμενη δομή ενός θέματος.
Άρα η σωστή ερώτηση είναι “πως μπορείτε να χτίσετε περιεχόμενο που να υποστηρίζει τη σημασιολογική αναζήτηση;”
Με την σωστή επιλογή λέξεων κλειδιών, συνδυάζοντας τες, και επεκτείνοντάς τες γύρω από το περιεχόμενό σας, απαντώντας σε ερωτήσεις και λύνοντας όσο το δυνατόν περισσότερα “προβλήματα ” μπορεί να έχει ένα θέμα.
Μετά από χρόνια ανάπτυξης οι μηχανές αναζήτησης έχουν καταφέρει να καταλαβαίνουν όλο και περισσότερο τα πράγματα ως οντότητες, όχι μόνο ως μεμονωμένες σειρές από χαρακτήρες. Αν θέλετε να θεωρείστε ειδικός, το περιεχόμενό σας πρέπει να μιλάει για όλες τις πτυχές αυτής της οντότητας.
Οι επιπτώσεις της σημασιολογικής αναζήτησης στις λέξεις κλειδιά.
Γράφοντας με φυσικό τρόπο ένα άρθρο το θέμα των λέξεων κλειδιών οδηγεί γενικά σε ένα καλό βαθμό ποικιλίας χρήσης των λέξεων κλειδιών σας.
Γράφοντας με φυσικό τρόπο ένα άρθρο και επικεντρώνοντας το θέμα σας στις λέξεις κλειδιά που έχετε επιλέξει, οδηγεί γενικά σε ένα καλό βαθμό ποικιλίας χρήσης των λέξεων κλειδιών σας, αλλά κάνοντας χρήση σημασιολογικών φράσεων σας βοηθά να πετύχετε υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.
Ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές θα διασφαλίσετε ότι θα επεκτείνετε τη λίστα λέξεων και φράσεων κλειδιών σας και θα βελτιώσετε το περιεχόμενό σας:
Σύντομη διατύπωση: Επισυνάψτε φράσεις συνομιλίας ή λογικής στις λέξεις κλειδιά σας, συνήθως είναι ο τρόπος με τον οποίο συχνά αναζητούν οι χρήστες. Για ερωτήματα με βάση την έρευνα, δοκιμάστε να προσθέσετε “πώς να …”, “πώς μπορώ …” ή “τι είναι …” μπροστά από τη λέξη κλειδί που σας ενδιαφέρει. Για ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου (E-Shop) πρέπει να συνδυάζετε φράσεις όπως “… προς πώληση”, “καλύτερη τιμή για …” ή “έκπτωση …” ή “προσφορά …” με τις λέξεις κλειδιά του προϊόντος.
Αναδιατάξτε τις λέξεις: Σκεφτείτε να βάλετε τις φράσεις κλειδιά με διαφορετική σειρά, κάνοντας παραλλαγές. Για παράδειγμα, θα μπορούσαμε να γράψουμε το “Έχω συνάντηση σήμερα” ” ή “Σήμερα έχω συνάντηση” και να έχουν ακριβώς την ίδια έννοια.
Παραλλαγές λέξεων: Συμπεριλάβετε πολλαπλές μορφές της ίδιας ρίζας της λέξης κλειδιού, όπως “κλειδιά, κλειδιών, κλειδί”, αυτό δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα με keyword stuffing αρκεί το κείμενο να διαβάζετε με φυσικό τρόπο.
Προτάσεις αναζήτησης: Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να βρείτε συνδυασμούς λέξεων κλειδιών, είναι να αρχίσετε να πληκτρολογείτε τις κύριες λέξεις κλειδιά σας στο πλαίσιο αναζήτησης του Google ή του Bing. Καθώς πληκτρολογείτε, εμφανίζεται μια αναπτυσσόμενη λίστα με τους πιο συχνά αναζητούμενους όρους. Χρησιμοποιήστε τη για να βρείτε ακόμη περισσότερες παραλλαγές λέξεων κλειδιών (αν περιγράφουν κατάλληλα το περιεχόμενό σας).
Σχετικό περιεχόμενο: Σε γενικές γραμμές, όσο πιο πολύ μπορείτε να εμβαθύνετε σε ένα θέμα, τόσο περισσότερο ο σημασιολογικός αλγόριθμος της μηχανής αναζήτησης θα σας θεωρήσει εμπειρογνώμονα στο θέμα αυτό. Συμπεριλάβετε λοιπόν συναφή θέματα και πληροφορίες σχετικά με το θέμα των λέξεων κλειδιών σας, ανάλογα με την περίπτωση.
Ταξινομήστε και ανακατατάξτε τη λίστα των λέξεων και φράσεων κλειδιών σας.
Ταξινομήστε τις λέξεις κλειδιά και τις φράσεις κλειδιά σε κάθε κύρια κατηγορία και με φθίνουσα σειρά από την σημασία τους (δηλαδή, πόσο πιθανό είναι ότι θα αναζητηθούν και συνεπώς θα δημιουργήσουν επισκεψιμότητα).
Ο καλύτερος τρόπος για να προσδιορίσετε τη βαρύτητα μιας λέξης κλειδιού είναι να δείτε τον όγκο αναζήτησης που αυτή η λέξη ή φράση κλειδί έχει. Όπως είδαμε και στο άρθρο “Πώς να κατασκοπεύσετε τον ανταγωνισμό σας“, ο όγκος αναζήτησης δεν θα πρέπει να είναι ο μόνος λόγος για την επιλογή μιας λέξης ή φράσης κλειδιού.
Ωστόσο, συγκρίνοντας τη σχετική δραστηριότητα αναζήτησης διαφόρων λέξεων κλειδιών, μπορείτε να τους δώσετε προτεραιότητα για να έχετε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα των στατιστικών των λέξεων κλειδιών.
Τώρα που έχετε περάσει αρκετό χρόνο επιλέγοντας τις καλύτερες λέξεις κλειδιά, συνδυάζοντάς και οργανώνοντας σε κατηγορίες, πιθανότατα θα έχετε καλύτερη εικόνα για το πού μπορεί να λείπει περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σας.
Σε επόμενο άρθρο θα ασχοληθούμε με την δημιουργία νέου περιεχομένου που χρησιμοποιεί σωστά τις λέξεις κλειδιά σας για να έχετε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα.